
Jeg er godkendt af Lejre Kommune!
Uge 15 (710.4.2026)
Mandag - 2. påskedag - helligdag ;0)
Tirsdag - Velkommen tilbage fra påskeferie :0D
Alle børn har været SÅ glade for at se hinanden ige - vi har været i haven og haft åbnet for sandkassen :0)
Dagens ord - sandkasse
Onsdag - Vi gik en lille tur og endte med at gå på besøg hos Tina, hvor vi legede lidt i hendes have :0D Smuk dag med sol og god leg.
Hjemme igen filk vi vores frokost i haven, æggekage med kartofler/broccoli, rugbrød med smør og gulerødder.
Dagens ord - æg (vi talte om at hønsene lægger æg, som vi bruger til vores æggekage)
Torsdag - I dag har Milo fødselsdag og bliver hele 3 år... HURRAAAA! Vi har haft en fantsatisk dejlig dag, vi gik en tur ned til køerne sammen med Tina og hendes børn, sang "Jens Petersens ko" for alle de måbende køer og legede bagefter på legepladsen ved Bigården. Vi sluttede af med at spise frokost ude på terrassen, synge fødselsdagssang for Milo, råbe hurra og så fik Milo sin fødselsdagsgave - et fiskespil ;0) Tak for en skøn, skøn dag i det smukkeste kølige vejr ;0D
Dagens ord - ko/køer/muh
Fredag - i haven, hvor legen har været centreret omkring sandkassen og alle vores rutsjebaner. Så har vi holdt godt øje med vores høns, for vi har prøvet at lade de to flokke socialisere... med svingende succes! Dagens ord - høns/gok, gok
I må have en skøn weekend, vi håber det bliver lidt lunere i den kommende uge ;0)
Uge 16 (13-17.4.2026)
Mandag - Vi har været i haven - alle har udfordret deres motorik samt evner til at f.eks. at klatre / rutsje / køre knallert. Vi har klippet æblegrene og givet dem til kaninerne, det kan de virkelig godt li'! Vi har spist frokost ude, men det var ret køligt... Efter frokost fik vi besøg af vores vinduespudser, Torben... det er altid hyggeligt og spændende at tale med ham ;0)
Dagens ord - grene
Tirsdag - Vi har fælles affalds-indsamling i gruppen, men for at få en lidt større mængde affald valgte vi at gå enkeltvis eller to-og-to. Affaldsindsamlingen arrangeres hvert år af Danmarks Naturfredningsforening og løber hele ugen. Vi fulgtes med Tina + børn en del af vejen... vi der bor i Ejby er tilsyneladende ret gode til at putte affald i vores skraldekontainere, der var i hvert fald langt mellem andet end cigaretskodder/nikotinposer og gl. rester fra nytårsfyrværkeriet ;0) Da vi kom hjem gik vi lige et smut i haven inden vi fik frokost... Dagens ord - affald/skrald
Onsdag - Vi skulle på besøg i børnehuset så vi gik tidligt - og kom alt for tidligt frem, så vi nåede et lille smut i skoven inden :0D Milo fik båret rundt på en halv træstamme og hoppet fra en høj træstup. Vi fik alle løbet i bladene, kigget på de smukke anemoner der lige er sprunget ud og løbet op ad bakken i skoven...
Lidt efter kl 9 gik vi så mod Børnehuset, hvor vi har leget på legepladsen - Milo har blandt andet kørt rundt på cykel - også med nogle større piger. Vi har alle været i den fantastisk store sandkasse - Carl Emil og Milo har kørt med biler ned ad den store rutsjebane og gav ideen videre til nogle større børn ;0)
Lidt før kl 11 sagde vi "tak for i dag" og gik op foran ramperne for at spise vores frokost - efter mad løb børnene lidt rundt på den store rampe og havde en fest (medens Felix spiste fædig).
Vi har nået virkelig meget i dag - vi har også trænet vores høresans ved at lukke øjnene og tale om hvilke lyde vi kunne høre (fugle, lastbiler, børn der spillede bold...) En rigtig god øvelse i at lytte og fortælle... Dagens ord - høre/lytte
Torsdag - Med udsigten til meget ustadigt vejr udskød vi vores bustur i dag! I stedet har vi haft en hyggelig "tulledag" hvor vi sammen bla. har skiftet batterier på nogle af vores biler, leget med legekøkken samt øvet at sige til og fra på en god måde.
Dagens ord - (at) ae
Fredag - I dag har vi været på Grønhøjgaard. På vejen mødte vi skraldebilen og de flinke skraldefolk, der vinkede og hilste pænt på os :0D På GHG mødtes vi med Tina + børn og startede med at spille bold samt puste sæbebobler. Senere gik vi til legeområdet foran SFO'en hvor vi legede i sandkasse, i legehusene og brugte skrænten som bjerg! Vi klatrede op ad bjerget, løb på bjerg-ryggen og de mest modige trillede ned ad siderne... Dejlig formiddag i godt selskab og en fantastisk afslutning på ugen :0D
Dagens ord - skraldebil
Få en skøn weekend... selvom den vist bliver noget våd :0/
Uge 17 (20-24.4.2026)
Mandag - Vi fik besøg af Tina i haven - det var hyggeligt, alle var med på god leg. Megaflot sol i dag men også MEGAKOLDT!
Dagens ord - flyvemaskine
Tirsdag - Legestue udendørs på GHG... hvor de største børn hurtigt fik interesse for den store rutsjebane. Motorikken blev trænet og sanserne stimuleret i forsøget på at komme op på den og rutsje ned ad den meget høje og lange bane, mon ikke det kildede lidt i maven :0D og så var der selvfølgelig også godt gang i sandkasseleg - dejlig dag i skønt vejr :0D Da børnene var puttet fandt et andepar vej til haven - de var tørstige og sultne og fik lidt vand og en bolle - så tog de en lur på græsset side om side med børnene i barnevognene, mon de kommeer igen i morgen?
Dagens ord - rutsjebane
Onsdag - I haven, hvor alle har trænet motorik på rutsjebaner, biler og gynger ;0) Dagens ord - "du øver dig"
Torsdag - Tur med bus til Kr. Hyllinge, hvor vi stødte ind i en skoleklasse, der fiskede i gadekæret! Vi var vidner til at de fangede en flot lille fisk, fik den på land, tog krogen forsigtigt ud af dens mund og satte den tilbage i vandet... Vi satte os på bænken og kiggede på børnene og det fine springvand - vi gik videre rundt om Meny-butikken, hvor vi fik leget på de store sten. Milo fandt en fin lille mariehøne, der gerne ville kravle på ham - alle børn blev spurgt om mariehønen måtte sidde på deres hånd... kun Carl Emil (og selvfølgelig Milo) havde lyst til det! Vi havde brød med til ænderne, men i dag var de overhovedet ikke sultne! Vi sluttede af med en "klapper" medens vi ventede på bussen og afsluttede vores frokost hjemme i haven...
Dagens ord - busstoppested (langt ord!)
Fredag - I haven, forårstjek af kaninerne, negleklip af "Blaze" og en masse kæleri fra alle børnene <3 Desuden masser af leg i sandkassen, rutsjebanerne og gynger.
Dagens ord - kanin / ae - ae
Ha' en skøn weekend - nu er der nedtælling til Milos start i børnehaven om 1 uge!!!
Uge 18 (27.4-1.5.2026)
Mandag - Vi er inviteret på besøg hos Milos oldeforældre til formiddag - tusind tak for det :0D Tak for jeres gæstfrihed og de lækre frugt-tallerkener/boller til formiddag samt dejlig leg i jeres dejlige hjem :0D Dagens ord - Milos olde(mor/far)
Tirsdag - Legestue, ude på GHG...MEN vores varmepumpe er "stået af" så vi måtte bestille en el-mand til at finde ud af hvad der var galt - ny maskine, lød dommen! Vi har til gengæld leget virkelig dejligt i haven i smukt solskin, men hold nu op hvor er vinden kold i dag :0/ Dagens ord - flyvemaskine
Onsdag - Vi laver bålmad i haven og får besøg af Tina + børn! Vi har haft en fantastisk dag og bla. leget med farvede ris (sanseris) og så har vi bagt fladbrød på bål og spist dem sammen med vores tomat/linsesuppe med couscous. Da vi havde fået frokost fik vi sandelig besøg af et andepar!!! de slog sig ned, fik en tår vand og vraltede lidt rundt i haven - de gik på vingerne men kun for at vende tilbage en time efter for så at tage middagslur i haven sammen med børnene ;0) Dagens ord - bål/ild
Torsdag - Vi holder afslutning for Milo om eftermiddagen og har hygget os i haven til formiddag med leg i sandkassen, på gyngerne og med køretøjerne...
Tak til alle for et meget fint fremmøde og hyggeligt selskab, hvor børnene havde alt for travlt med at lege til at spise noget særligt ;0) Milo fik selvfølgelig sine gaver, som Carl Emil og Felix hjalp med at pakke op - et 3-hjulet løbehjul med lys i, en rygsæk med navn på samt hans mappe med billeder, tegninnger og historier fra vores tid sammen.
Til mor og far 3 store collager for årene 2024-2025-2026...
Tusind tak til Milo for dejlig leg og selskab i 2 år og 2 måneder - rigitg god fornøjelse i børnehuset, vi er sikre på du hurtigt får nye gode venner <3
Og endelig tusind tak til Milo og familie / bedsteforældre / oldeforældre for de dejlige og iderige gaver ;0D
Det har været en fornøjelse at være en del af jeres hverdag i den forløbne tid ;0D
(Fredag - Vi er på matriklen OG SÅ ER DET 1. MAJ)