Billeder fra Maj 2026

2026.05.04-01
2026.05.04-04
2026.05.04-05
2026.05.04-03
2026.05.04-08
2026.05.04-09
2026.05.04-10
2026.05.05-01
2026.05.05-04
2026.05.05-05
2026.05.05-06
2026.05.05-07
2026.05.05-08
2026.05.05-09
2026.05.05-12
2026.05.05-18
2026.05.05-20
2026.05.05-22
2026.05.05-25
2026.05.05-27
2026.05.05-30
2026.05.05-33
2026.05.05-36
2026.05.05-37
2026.05.05-38
2026.05.05-40
2026.05.05-41
2026.05.05-42
2026.05.05-43
2026.05.07-01
2026.05.07-02
2026.05.07-04
2026.05.07-03
2026.05.07-06
2026.05.07-07
2026.05.07-09
2026.05.07-11
2026.05.13-02
2026.05.13-04
2026.05.13-05
2026.05.18-12
2026.05.18-10
2026.05.18-08
2026.05.18-04
2026.05.18-05
2026.05.19-09
2026.05.19-06
2026.05.19-11
2026.05.19-13
2026.05.19-14
2026.05.19-32
2026.05.20-00
2026.05.20-03
2026.05.20-07
2026.05.20-19
2026.05.20-20
2026.05.20-23
2026.05.20-25
2026.05.20-40
2026.05.21-14
2026.05.21-08
2026.05.21-07
2026.05.21-01
2026.05.21-18
2026.05.26-01
2026.05.26-02
2026.05.26-03
2026.05.27-01
2026.05.27-01
2026.05.28-01
2026.05.28-06
2026.05.28-07
2026.05.28-03
2026.05.28-04
2026.05.28-08
2026.05.29-05
2026.05.29-04
2026.05.29-06
2026.05.29-07
2026.05.29-08
2026.05.29-01
2026.05.31-01
2026.05.30-01

Uge 19 (4-8.5.2026)

Mandag - Carl Emil er ene mand i dag! Felix holder ferie, Alba + Elva holder fri...

Carl Emil og jeg gik en tur ned til vandet - på vejen mødte vi rigtig mange snegle, fordi det jo lige havde regnet. Dem var Carl Emil altså ikke begejstrede for! Da vi kom ned til vandet var der skyllet meget tang op på stranden og dermed også rigtig mange tanglopper, der hoppede rundt - de var heller ikke sagen :0( Vi tog de stejle trapper ned til stranden og op igen, det tog Carl Emil i stiv arm. Hjemme igen hyggede vi lidt i haven. Dagens ord - snegl

Tirsdag - Tur til Odsherred Dyrepark, i dag blot med Carl Emil og Elva! Vi tog afsted sammen med Tina + børn og har haft en virkelig skøn tur, hvor vi fik besøgt alle dyrene, talt med gibbonaberne (de synger helt vildt højt), besøgt legepladsen, fodret rådyrene og ponyerne, spist pølsehorn og rugbrødsmadder samt afsluttet med sunde kakaomuffins :0D 

Dagens ord - lastbil (fra køreturen) / aber

Onsdag - Legestue hos Maybritt :0) Tusind tak for dejligt samvær og god leg... 
Dagens ord - SNE! (da vi sad og spiste frokost i haven udbrød Carl Emil SNE!!! Det var blomsterbladene fra det store kirsebærtræ, der blæste ned i vinden og virkelig lignede sne ;0) )

Torsdag - Vi laver hemmeligheder til mors dag ;0) og har leget i haven i det kølige smukke vejr... Det har været en perfekt dag at hjolde øje med flyvemaskiner, dem har der været mange af i dag ! Dagens ord - maling/flyvemaskine

Fredag - Skoven, undersøge krible-krable dyr og holde picnic sammen med Tina og hendes børn :0D Vi har haft en helt fantastisk tur, leget i huler, undersøgt en væltet træstamme og en lille stub for at finde smådyr - fandt en virkelig smuk sort/blå bille (måske en blå oliebille), bænkebidere og en sjov lille flåt-lignende bille/nymfe... Vi spiste vores picnic oppe på boldbanerne for at prøve at undgå at få for mange flåter med hjem!!!
Tjek jeres børn derhjemme...

Skøn weekend til jer alle - vi ses til flere dejlige oplevelser i næste uge ;0)


Uge 20 (11-15.5.2026)

Mandag - Vi har været i haven og ude at gå en lille tur, hvor vi har talt om biler, farver og lygter samt om dyr (ænder, hunde, forskellige fugle, katte).

Dagens ord - lygte

Tirsdag - Legestue i Thereses have.
Tak for dejlige boller og god leg ;0)

Dagens ord - fugle (vi gik en lille tur inden legestue og kiggede på mange forskellige fugle)

Onsdag - Vi har leget og hygget os indendørs i dag og Felix har været rigtig meget oppe at gå, SÅDAN!!! Og så har Felix lavet sin mors dags gave (forsinket!).
Dagens ord - bog (vi har også kigget rigtig meget i bøger)

Torsdag Kr. Himmelfartsdag (helligdag og lukket)

Fredag - Lukkedag


Uge 21 (18-22.5.2026)

Mandag - Dejlig rolig legedag i haven i skønt, skønt vejr - tør vi håbe på, at det endelig er blevet rigtigt forår???

Dagens ord - abrikos (vi fik friske abrikoser til formiddag, kiggede på dem, mærkede på dem, talte meget om at de er lidt dunede og at stenen ikke kan spises, den er hård)

Tirsdag - Vi gik en tur til Nagels Rende sammen med Tina og hendes børn, efter en times tid stødte Therese til med sine børn. Vi fik kigget på tanglopper, tang, små og store sten, kravlet på sten og badebro, kastet med sten, kigget på blåmuslinger og pillet i vandet, der var lidt koldt ;0) Fantastisk formiddag :0D

Dagens ord - tanglopper

Onsdag - Vi afholder Royal Run, siderun på vores legestue-dag oppe på boldbanerne ved hallen. Vi har haft en fest i dag og løbet mange runder på vores flotte siderun-bane ;0D Vi var alle mega gode og fik medaljer, solskygger, tatovering, klistermærke, ballon og flag efter vores flotte ræs...
Dagens ord - vi løber

Torsdag - Alba bliver 2 år HURRAAA, vi har fejret hende til formiddag... Alba havde lækker "gnask" med til os - det var virkelig et hit, kun Felix ville hellere have boller end frugtsnacks! Vi sang selvfølgelig fødselsdagssang, råbte højt hurra, Alba pustede begge sine lys ud (med lidt hjælp) og fik sin fødselsdagsgave, som Carl Emil hjalp med at pakke ud :0D Så var der ellers vildt ridt i stuen med Albas nye kæphest og Carl Emil red på en af de heste vi har her hos os... Vi nåede lige at komme et smut i haven også... En rigtig dejlig formiddag :0)

Dagens ord blev selvfølgelig - HURRAAAA...

Fredag - Vi leger i haven i det dejlige vejr... Sandkassen har været et hit, igen, og det store sæbeboblesværd som jeg har købt for nyligt ;0)

Dagens ord - (sæbe)bobler, som faktisk er et meget langt ord!

Ha' en skøn pinse, vi ses på tirsdag igen :0D


Uge 22 (25-29.5.2026)

Mandag - 2. pinsedag, helligdag

Tirsdag - Tilsyn fra morgenstunden (sikkerheds- og hygiejne).v Efter tilsyn fik vi besøg af Tina og børn og fik indviet vores nye blomster-tavler med kreative kridt kreationer ;0) Vores sommerfuglelarver ankom til middag og efter lur brugte  vi meget tid på at studere de små væsener og øve os i at sige SOMMERFUGLE-LARVER (som jo selvfølgelig blev dagens ord)

Onsdag - Legestue hos Tina. Tusind tak for skønne boller og hyggeligt samvær ;0) Dagens ord - Fugle

Torsdag - Vi gik i haven... hvor vi fik besøg af Tina + børn og legede med "troldesnot" til stor begejstring :0D
Dagens ord - troldesnot!

Fredag - Private Pasningordningers Dag (PPO's dag) Vi holdt  fælles hygge-dag med sommerfugletema og var Ejby rundt for at gøre opmærksom på os, som det bedre alternativ til vuggestue! Store og små havde flotte sommerfuglevinger på som glimtede så smukt i solen, vi havde pyntet vores klapvogne med grene, balloner, flag og små sommerfugle på pinde - og nogle havde fået malet en sommerfugl på kinden! Vi gik i kortege ad Strandvejen, Askevej/Egevej, over Elverdamsvej hvor vi tog sykelstien hele vejen op til Nettos parkeringsplads - på vejen vinkede vi til alle og fik mange dyt og båt fra både person- og lastbiler... det var virkelig en dejlig og humørfyldt tur. Vi holdt pit-stop ved Netto, hvor vi i dagens anledning tankede lidt kulhydrater i form af kanelgifler, og fulgtes retur til Ejby hvor vi fandt egne matrikler og kom hjem til velfortjent frokost i haven.

Dagens ord - selvfølgelig SOMMERFUGLE ;0D

I må alle få en skøn weekend - vi ses igen på mandag og til starten på sommeren 2026, da vi der skriver 1.6!

HEN OVER WEEKENDEN HAR VORES SOMMERFUGLELARVER GUFFET OG ER BLEVET MEGET TYKKE OG FEDE OG DERMED SNART KLAR TIL AT BLIVE TIL PUPPER... :0D